srijeda, 2. listopada u 19:00 sati
u Kulturnom centru Gozdenica
REDATELJ: François Truffaut
ŽANR: drama, krimić
DUŽINA FILMA: 1 h 39 min
SADRŽAJ:
Antoine Doinel (Jean-Pierre Leaud) dječak je koji živi u obitelji što mu ne posvećuje previše pažnje, u čemu prednjači majka (Claire Maurier), pa svoje slobodno vrijeme provodi ili sam ili na ulicama Pariza, postajući postupno sitni delikvent, što je naprosto njegov izraz osvještavanja, odnosno dokazivanja vlastitog identiteta, suprotstavljenog društvenim normama koje mu se nameću u školi i društvu. Uglavnom neshvaćen i krivo tumačen, Antoine završava u popravnom domu iz kojeg prvom prilikom bježi prema otvorenom horizontu oceana.
Prvi cjelovečernji film francuskog, isprva filmskog kritičara, a potom i redatelja Françoisa Truffauta, prema riječima samog autora, koliko je utemeljen na njegovim autobiografskim detaljima iz djetinjstva toliko je i posveta svom gledateljskom iskustvu i redateljima koji su upisani u idejno-izvedbenu potku filma: Jeanu Vigou, Jeanu Renoiru i Robertu Rosselliniju. Od možda i najvažnijeg značaja za nastanak ovog filma uloga je filmskog kritičara i pedagoga Andréa Bazina, kojemu je 400 udaraca i posvećen, osobe koja je na Truffauta izvršila ogroman utjecaj, koja ga je dovela u redakciju novopokrenutog filmskog časopisa Cahiers du cinéma i navela ga da se filmu posveti profesionalno. Čak i sam odnos koji je kasnije Truffaut izgradio s glavnim glumcem Jean-Pierre Léaudom – autorovim alter-egom pod filmskim imenom Antoine Doinel kojem je posvetio pet filmova – uvelike podsjeća na onaj sa svojim mentorom. Inače, film je također rađen pod velikim stilskim utjecajem neorealizma, kojeg je Bazin promovirao u svojim člancima i esejima, a koji je u filmu razvidan pogotovo u radu s glumcima, prvenstveno djecom, te snimanjem na autentičnim lokacijama, često s ‘kamerom iz ruke’ što će ubrzo postati zaštitni znak francuskog novog vala. Film je premijerno prikazan u Cannesu 1959. i bio je među najzapaženijima te godine, a Truffautu je priskrbio i nagradu za Najboljeg redatelja. Film je također bio nominiran za Oscara u kategoriji Najboljeg originalnog scenarija. Danas film uživa status filmskog klasika.Nagrade i festivali: Nominacija za “Golden Eye”, Cannes Film Festival 2022.